SPONSORED BY

torstaina, heinäkuuta 02, 2009

Pari muistoa MM-kisoista


Sain meilissä kuvia viime vuoden MM-kisoista eräältä kuvaajalta, Thorstenilta. Kuvista näkee hyvin minkälainen ero alaosassa on, riippuen siitä jännittääkö reisilihaksia, vai sattuuko unohtumaan..
On muuten hauskaa, kuinka ulkomailta tuli kuvauspyyntöjä (tyyliin "olemme kuulleet, että olette tulossa Santa Susannaan..") - jo 3 kuukautta ennen Turun karsintoja. Hmm.. olisiko "syyllinen" Pietilän Anne, joka pitää miltei koko Eurooppaa hyvin ajantasalla kaikista tapahtumista ja kilpailijoista lukuisilla alan foorumeilla ;).
MM-reissu oli kaiken kaikkiaan todella hieno kokemus, ja mielelläni kokisin sen joskus uudestaan. Siksi tavallaan vähän harmittaakin, etten tänä syksynä ole sinne tähtäämässä, varsinkin kun tiedän Tiina Sarlinin sinne tähtäävän. Tiinan (ja tietenkin Raijan ja Sallan) kanssa kun niin mielelläni kokisin reissun uudestaan. Tiinalle kuitenkin kovasti tsemppiä tälle syksylle! Lyhyen sarjan line-upista Lappeenrannassa ja SM-kisoissa tuleekin mielenkiintoinen EM-kisoissa loistaneen Heidi Sorsan hakiessa revanssia.

keskiviikkona, heinäkuuta 01, 2009

Ihanat naiset rannalla

..Tai siis oikeastaanhan me emme olleet rannalla vaan mäkimontussa, mutta sehän nyt olisi kuullostanut melko rumalta tuossa otsikossa. Paikkana siis Lahden maauimala, jonne Laura oli tiistaina kutsunut Katan ja minut. Päivä oli omiaan auringonotolle ja aamupäivän aikana helle laskeutui myös alas montun pohjalle. Turistijoukot seurasivat aidan takaa mäkihyppääjien treenejä viereiseltä hyppyriltä ja aplodeerasivat alastuloille. Aika hauskaa. Edes mukaan ottamiani lehtiä ei kerennyt lukemaan sillä juteltavaa riitti (kälätystä) koko ajan. Kiitos tytöt myös hauskasta lounaasta!



Mikäs seireeni se siellä istuu.. Ai sehän on Laura!

Nyt on pari viikkoa mennyt sulavasti Stansvikin kallioilla koiran kanssa aurinkoa ottaen, joten pohjat on valmiina kun parin viikon päästä suuntaamme Kimmon kanssa Alanyaan viikoksi.
Ja kuulkaas siskot- ruskettunut läski on lihasta, minäkin olen nimittäin jäntevöitynyt huimasti ihan viime päivinä!






lauantaina, kesäkuuta 27, 2009

Elämän pienet hyvät hetket

Eipä juuri harmittanut viettää pari edellistä viikkoa töissä hyisen kylmän ja kostean kesäkelin taas "yllättäessä". Sain hoidettua tärkeät hevosasiakkaani ennen siirtymistäni taas uudelle lomapätkälle. Ja mitkä kelit sitten alkoivatkaan! Koiran kanssa olen viettänyt aina puoli päivää Stansvikin rantakalliolla, omassa rauhassa. Yläkerran naapurisetä oli toissapäivänä kovin onnellinen kun hissin ovella törmätessämme sai koiralta paljon tervehdys-pusuja. Sitten hän selosti minulle hyvinkin tyytyväisenä, kuinka puhdas koiran suu on.. Kyllä, kyllä- en vain malttanut olla ajattelematta kaikkia niitä lukuisia aarteita, jotka olivat kadonneet koiran kitusiin aikaisemmin päivän aikana ( hanhien kakat, kalanruodot, jänön papanat jne).
Eilen raskaan työ raataja Kimmokin liittyi jengiimme ja vietimme aikalailla koko loppu perjantai-päivän aurinkoa ottaen ja kirjoja lukien. Salille ei ollut asiaa, sillä aika naatiksi vetää tuo auringossa olo. Tänäänkin olen ollut aivan vedoton, olo tuntuu vieläkin raskaalta ja ylämäkeen kävely oli aamulenkillä melkoista huohotusta.. Jalkatreeni odottaa vielä minua, mutta katselen nyt hieman tuntemuksia ja päätän sitten menenkö illalla vaiko huomenna. Toisaalta ei malta olla treenaamatta, mutta en myöskään pidä tunteesta, että tulin turhaan salille, valmiiksi väsyneenä.




Salilla olen kyllä muuten viihtynyt, pari treeniä vedetty Birgitin kanssa kimppaan, ja nyt on asennetta treeneihin alkanut löytyä, vai mitäs kuvista sanotte?! Birgitistä löytyy kova taistelija ja sopiva määrä hyymöriä, ja se onkin kilpailijan yksi tärkeä ominaisuus, hyvä psyyke. Harva 48-vuotias nainen on yhtä hyvässä kunnossa koskaan elämänsä aikana, nuoremmista nyt puhumattakaan :).











Omassa treenissäni olen voinut jo lisätä joihinkin liikkeisiin harjoitusvastusta ja painoja ihan kohtalaisesti (esim pystypunnerrus käsipainoilla 20kg, +2,5 kg, kulmasoutu tangolla 75kg, +10kg), toisten liikkeiden mennessä perille aikaisempaa huomattavasti kevyimmillä harjoituspainoilla (esim. viparit -8kg). Olen tsekannut tekniikan ja keskittynyt harjoitettavaan lihakseen, en niinkään painon määrään. Painoegoilun ja viikottaisten treenipäivien vähentäminen on ehkä tuottanut tulosta ;).










sunnuntaina, kesäkuuta 07, 2009

This is the new me!


Alanko jo liikaa muistuttamaan Canelo-koiraani? Seura tekee kaltaisekseen :).
Ystäväni Birgit leikkasi fledan tänään ja hyvä tuli.
Birgit on tähtäämässä syksyn bf-kisoihin ja minä olen häntä tukemassa, potkimassa treeneissä persuksiin, neuvomassa asennoissa, ohjaamassa kävelyssä ja suunnittelemassa dieettiä. Ei siis pääse B helpolla ei! Tänään tsekkasimme kuntoa ja asentoja ja hyvältä näyttää, innostuin aikalailla itsekin. Painoa on hieman pudonnut, mutta mikä tärkeintä- kunto kiristynyt. Birgit on siinä onnekkaassa asemassa, että lähtökunto on todella kova, jalat ja takamus ovat nyt melko kireät ja niistä tulee kyllä ihan tykit! Bongasin Birgitin potentiaalin salilla joskus puolitoista vuotta sitten ja heitin puoliksi leikilläni, että hänen kannattaisi pari vuotta treeenata ja tähdätä sitten masterseihin. Tammikuussa sain Birgitin lopullisesti ympäri puhuttua, ja tässä sitä nyt ollaan! Onpahan kenen puolesta jännittää ensi syksynä. Ja pieni hehkutus on jo hyvä aloittaa, paineita ja tsemppistä vaan Birgitille :).

lauantaina, kesäkuuta 06, 2009

Eka lomaviikko takana!






Hieman tyyppasin, miltä tuntuu vuoden ensimmäinen kesälomaviikko, ja ihan mugavatahan se tosiaankin oli! Ja meni taas niin pirun nopeasti. Ensi viikolla alkaa kahden viikon työputki ja sitten koittaakin taas kahden viikon loma. Nyt taas jaksaa!

Treeniä tuli enemmän kuin laki (eli Harrin sana) olisi sallinut, mutta mikäpäs siinä, kun ei tarvitse töitä tehdä. Kivaa on ollut treenata, East Bodylle olen hankkinut nyt kesäkortin ja siellä kellarissa on kaljupäiden (oikeastaan vain minä, Kimmo ja Suski olemme ainoat treenaajat, joilla hiukset päässä) seassa hevimusan säestyksellä hikoiltu. Nyt on ollut se kamerakin mukana, mutta en ole vielä kehdannut fotailla, kun sali on ollut täynnä treenailijoita..:)
Alkuviikosta kävin Lahdessa Lauran ja Raulin luona yökylässä, ja takuuhauskaa menoa, kuten aina! Kiitos muuten Rauli "uusista" hampaista! Treenattiin, syötiin, saunottiin ja pari sidukka- ja shampanjalasillistakin taisi kulahtaa kurkusta alas. Seuraavana päivinä juoksimme Lauran kanssa Lahden vaateliikkeet läpi, mutta kuinkas ollakkaan, shoppailuintomme heräsi toden teolla vasta UFS:in liikkeen vaateale-tankojen lomassa. Nyt kun on muhkua, niin mikäs sen paremmin istuukaan meikäläiselle kuin urheiluvaatteet, myönnettävä on :).

Laitetaas tuohon kuvatodistetta alle, että on sitä bodattukin ;).