SPONSORED BY

perjantaina, toukokuuta 22, 2009

Vuodatus.blog

Maailman ehkä ärsyttävin asia joka saa sappeni kiehumaan ja ohimoitani pakottamaan on huono, luokattoman huono ja toistuvasti ala-arvoinen asiakaspalvelu. Kävin vaihdattamassa sykemittariini paristoa eräässä kello-kultaliikkeessä Columbuksen kauppakeskuksessa, tai siis yritin, niin vaikeata se tuntui taas siellä olevan. " Ei voi tehä tänään, kaikki miehet o lähteneet" (myyjä sanoo tämän ilman katsekontaktia ja poistuu tiskiltä sivuun siirtelemään jotain korurasioita). Mietin, mihin helkkariin miehiä tässä tarvitaan, mutta yritän ystävällisesti saada jättää kelloni vaikka heille, jospa huomenna hakisin?

"En kyllä osaa sanoa voidaanko me tähän edes vaihtaa.."

"No jos kuitenkin vaihdatte, onnistuihan se viimeksikin.."

Tämän tapaisen juupas-eipäs kädenväännön jälkeen, joka ei siis ollut ensimmäinen kokemus tässä liikkeessä, mietin, hieman jo ärsyyntyneenä, voiko jokin yksinkertainen asiointi olla näin vaikeata.

On muitakin karseita asiointipaikkoja silloin kun tarvitsee palvelua, tiedättehän, jotkut Ärrät (mutrusuinen tätimyyjä muistuttaa masentunutta monnia), terveyskeskuksen ajanvaraus (ei vaivaudu edes tervehtimään), isot rautakaupat (missä myyjät?)jne. Yleensä yritän luoda itseeni zenmäistä tyyneyttä ja mielen rauhaa jo matkallani hankalaksi tietämääni asiointipaikkaan, jotta varsin avoimin mielin ja myyjää yhtään enempää tylyyteen provosoimatta onnistuisin myös lähtemään liikkeestä hyvin mielin.

Mutta tässäpä olisikin ideaa: järjestettäisiin oikein kiertoajelu kaupungin asiakaspalveluiltaan tylyimpiin mestoihin, voisi oikein turistin lailla päästä ihailemaan kuka pistää aina paremmaksi! Kiertoajelun lopuksi voisi ryhmä nauttia hampurilaisateriat jossain kehätien varrella olevassa mäkkärissä. Ensin ruokien odotusta vähintään 35 minuuttia, jonka jälkeen zombiemaisesti laahustava mykkä teini toisi vihdoinkin tarjottimet pöytään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.