SPONSORED BY

torstaina, lokakuuta 06, 2011

Hyvässä ja pahassa

Parin viikon levon jälkeen palailin takaisin, lihakset huollettuina ja tankattuina, treenin pariin. Jarin kanssa on vedetty jo parit juoksutreenit, ja voin vain sanoa, että tunne on aivan ihana! Olen niin onnellinen ja täynnä virtaa, ja mikä tärkeintä, treenaaminen tuntuu kivemmalta kuin mitä se moneen vuoteen on tehnyt. Kulunut fraasi "vaihtelu virkistää" tuntuu todellakin olevan tässä minun tapauksessani aivan totta.
Tämä vuosi ajetaan vielä kroppaa sisään mitä juoksemiseen tulee ja ensi vuoden puolella otetaan mukaan kovemmat juoksuharjoitteet. Näin estetään rasitusvammojen synty, sillä pikajuoksu on aivan toisenlaista urheilua kuin mihin kehoni on seitsemäntoista vuoden kuntosaliharjoittelussa tottunut. Treenaan viisi päivää viikossa, kolme punttia ja kaksi juoksua. Normi lihastreenin lisäksi harjoittelen pikavoimaa ja räjähtävyyttä. Rinnallevedot, työnnöt ja tempaukset ovat nekin liikkeitä, jotka olen nostanut naftaliinista ja joita olen ruvennut taas tekemään. Välissä on tainnut kulua yksitoista vuotta, kun ne on minulle ensimmäisen kerran opetettu. Mutta hyvin muistuu jo :-).

Kaloreita on ollut mukava nostella ylemmäs, voitte kuvitella :-). En ole laskenut tarkkoja määriä, mutta 2500-3000 kcal:n kieppeillä liikutaan. Käytössä ovat nytkin dieetiltä tutut ja toimivat lisäravinteet: Wrangen valikomasta kreatiini ja glutamiini, CLA max sekä ALA-Power- alfalipoiinivalmiste joka on antioksidantti-ravintolisä. Lisäksi käytän Victoryn aminolisää AmiNOX Pumpia, QNT:n sarjasta Omega 3:sta, Metapure Zero Carb- proteiinilisää ja Stack Forcea joka sisältää mm. kofeiinia, vihreää teetä ja guaranaa tehostamaan treeniä. Tavallinen kotiruoka on maistunut ja vatsakin on toiminut ystävällismielisesti ollen samaa pataa kanssani, joskin joudun välttämään kaikkea teollisesti valmistettua ravintola-/lounaspöytäruokaa niiden sisältämien glutamaattien, hiivauutteiden, mausteseosten ja karseiden lisäainemääriensä takia. Yksikin lautasellinen sellaista ruokaa aiheuttaa kahden tai kolmen päivän kärsimysnäytelmän kulkiessaan kehoni läpi. Pistää miettimään. Miten paljon paremmin monet ihmiset voisivatkaan voida, ihan vain tekemällä pieniä muutoksia ruokavalioihinsa.



Ja kerrattakoon vielä että en ole lopettanut fitnesshöpöilyäni ja kisaamista, niinkuin niin moni on luullut. Olen vain paljon monisyisempi ihminen kuin pelkkä "fitness-Erika". Minulla on rikas elämä johon kuuluu niin paljon; rakastamani työ ja sen tuomat projektit, läheiset ja ystävät ja nuo monet unelmat, jotka haluan ja aion toteuttaa. Mikään tai kukaan ei pysty lannistamaan minua ja haukut eivät pysty puremaan paksuun nahkaani. Olen ihmisenä ehkä onnellisempi nyt kuin koskaan ennen, sillä olen ymmärtänyt olla kiitollinen monelle niin monesta asiasta. Olen kokenut valtavasti, ylämäkiä ja alamäkiä, saavuttanut itselleni tärkeitä ja suuria asioita ja olenkin tästä kaikesta erittäin kiitollinen. Olen kiitollinen elämälle :-).


Nähdään Expossa!

2 kommenttia:

  1. Tällaista tekstiä on ihana lukea! Jotenkin kirjoitusten takaa paistaa eräänlainen hyvä nöyryys asioita ja elämää kohtaan, mikä on mielestäni ensiarvoisen tärkeää! Sinusta huokuu myös vilpittömyys, mikä on nykyaikana liian katoava luonteenpiirre ihmisissä! Jatka Erika samaan malliin, kuuntele ja rakasta itseäsi! Kaikkea hyvää sinulle elämääsi :)

    VastaaPoista
  2. Ihanaa luettavaa! Kiitos tästä Erika!

    VastaaPoista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.