SPONSORED BY

torstaina, elokuuta 06, 2009

Selkäjumppa


Photo Markus Kangas

Tänään mahtavat selkätreenit B:n kanssa East Bodylla. Kyllä kimpassa treenaamisessa on etunsa; tulee tsempattua paljon paremmin itsekin, varsinkin päivinä jolloin olo on hieman nuukahtanut duunipäivän jälkeen (eli miltei aina).
Nämä tuli tehtyä:

Alkulämmöt:
Ylätaljalla, suora tanko 3 x 12, 55kg.
Kovaa:
Ylätalja kapealla otteella 2 x 10, 55kg ja 1 x tiputussarja 55kg-45kg-40kg.
Kulmasoutu 3 x 10-12, 70kg.
Supersarjana 3 x 10-12 takaolkapäille vipunostot 12,5kg ja yläsoutu narulla 30kg.
Vatsat superina rutistukset taljassa n.60kg ja kierrot matolla 3 x max.
Syvät vatsalihakset, pito 2 x max.


Birgit alkaa olla jo viimeistelyjä vailla kisakunnossa! Missä lava? Missä kisat? Nooh, täytyy nyt vaan odotella sinne Lappeenrantaan...ja jatkaa sillä välin kovia treenejä :). Kävisipä se minultakin yhtä helposti ja nopeasti tuo kiristyminen. Taitaisi vissiin olla järkevintä tiputtaa dieetin aloituspaino jonnekin +6kg kisakunnosta, jotta dieetistä ei tulisi turhan pitkä ja tiestä kivinen.

Viime viionloppuna kävimme koutsin Lahtisen Harrin ja vaimon Ninan luona turisemassa sekä kuntoa ja mahdollista kehitystä näyttämässä. Ohimennen jo hieman mietimme dieetin alkua ja eiköhän se joulukuun alussa ala, kevääseen valmistautuminen. Eli nopeammin kuin tajuankaan! Mutta ensin on vuorossa toisen kisaajan luotsaus ja tsemmpaus kohti syksyn kisoja. Ja taas saa vähän jännittääkin :).

lauantaina, elokuuta 01, 2009

IFBB Newsletterissä

..kilpailija-esittely minusta, Jihuu!

Käykääs katsomassa:

www.ifbb.com/newsletter/detail.php?id=7142&date=2009-06-



Nyt olen sitten BF-tähti sekä equitherapy expertti.


:)

torstaina, heinäkuuta 30, 2009

Lämmin ja aurinkoinen heinäkuinen torstai alkoi hienosti ihmis- ja koiraystävien seurassa Haltialassa. Maaseutu keskellä pääkaupunkiseutua!
Olen nyt kesän aikana alkanut jälleen löytämään paremmin aikaa valokuvaukselle ja tunnun innostuvan siitä aina taas enemmän ja enemmän. Koiriakin on hauska kuvata, hauskinta ehkä kun huomaa onnistuneensa vangitsemaan kuvaan hetken, jollloin koiran onkin hieman inhimillinen olemukseltaan, ilmeeltään epäkoiramainen tms.

Illalla aurinko paistoi vielä lämpimämmin kun kävin Sipoossa kyläilemässä Carita Riiheläisen kotona. Upea leidi oli upeassa kunnossa! Yritin mansikkakreemikakku-lautasen takaa näyttää mahdollisimman myötätuntoiselta keskustellessamme C:n dieettiruuista. Ja se syöminenhän on usein kisadieetillä, kuten tiedämme, aika olematonta offi-kauden ruokamääriin verrattuna. Tsemppiä Carita!


Hieman kuvasatoa aamun retkeltä.

Helena ja Elsa-pentu.

Wiivi löytää aina veden ääreen..

Ruispellossa.



Canelo, aka Havukka-ahon ajattelija.

lauantaina, heinäkuuta 25, 2009

Matkalaukku on nyt purettu!

Se "pakollinen" lomakuva: auringonlasku.

Kimmo ja Tommi Manavgatilla, ilma 45, vesi n.10 asteista.









Viikon reissu kuumuudessa nyt koettu. Turkissa oli viikolla myös maan lämpöennätys, varjossa jotain 47 astetta. Minähän jo vähän ihmettelinkin rannalla varjoni alla, kun rinnasta puristi ja tuntui, että sulan rantatuoliini. Treeneihin ei riittänyt tällä reissulla paukut, kuumuus vei mehut molemmista. Jaksoimme toki syödä, sillä ruoka oli hyvää. Reipas jeeppi-ekskursio toisen suomalaisen pariskunnan, Kirsin ja Tommin kanssa, Kimmo ratin takana oli hauska kokemus. Ajoimme vuorilta valuvaan lumenviileään veteen Manavgat-joelle uimaan.


Nyt alkoi taas treenit, Birgitin kanssa olemme vetäneet parit hyvät kimppajumpat. B:n kuntokin on mennyt eteenpäin, kuten pitääkin. On se vaan hyvä, että joku on jaksanut treenata, nähnyt hieman nälkääkin ja kiristänyt kuntoaan, kun itse olen tehnyt tasan kaikkea päinvastaista! (Pysyy se tasapaino maapallolla, ying & yang youknow ;-))

keskiviikkona, heinäkuuta 08, 2009

Loman tarpeessa, osa 2.

Viikolla kävin kyllä salilla vain pääosin istuskelemassa. Kroppa oli aivan väsynyt ja lihakset yhä kipeät viikon treeneistä ja työpäivistä. Jumppailin kevyesti jalat ja lämmittelin koko kropan läpi. Keskiviikkona oli ainut kova treeni jonka sain puristettua, olkapäät ja rinta ja vatsat, eli prioriteettini numero 1 :). Pientä flunssanpoikasta on ollut kehitteillä, kurkkukipua ja korkeahkoa kuumetta, joten tämän lentsun tulo on kyllä tuntunut tuossa aiemmin.

Nyt matkaamme Kimmon kanssa etelän lämpöön lepäilemään viikoksi. Tulemme takaisin, jos nyt ei aivan uusina ihmisinä, niin toivottavasti ainakin levänneinä, hyvin syöneinä ja ruskettuneina pikku pulleroina!