SPONSORED BY

tiistaina, huhtikuuta 20, 2010

I'm sooo happy!



Valmentajani Harrin kanssa kisan jälkeen.


Sunnuntaipäivä alkoi täydellisellä aamiaisella Ekbergin kahvilassa. Sinne meidät oli kutsunut Jarmo (loistava idea Jamppa!!) kera kauniin Vilmansa. Jarmolle iso kiitos akupunktiohoidoista (neulakruunu päässä valmistauduin kisoihin) ja lihashuollosta. Minun täydellisistä Muscle-Barbie hiuksista vastasi tietenkin Koivumaan Vilma.



Canelon kanssa sunnuntaina nauttimassa vapaapäivästä (dieetistä).


Kahdesta täpärästi tasapistein hävitystä kullasta huolimatta Kultsan kisat olivat minulle nappisuoritus. Olen erittäin tyytyväinen viime viikonloppuiseen sijoitukseeni ja vielä onnellisempi lunastettuani paikan Suomen EM-joukkueeseen!

Kilpailut jännittivät minua etukäteen todella paljon. Takaraivossa kummitteli kolmen vuoden takainen täydellinen floppi Kulttuuritalolla (olin 6. ja tipuin finaalista) ja pelkäsin, että sama toistuisi taas. Tiesin etukäteen Jutan ja Hilkan olevan hyviä kilpailijoita ja varmasti kovassa kunnossa, muista mahdollisista yllättäjistä puhumattakaan. Hieman lisää paineita minulle aiheutti vielä ennakkosuosikin leima, jota ilman olisin kyllä mielelläni ollut ;-). Päätin kuitenkin ennen kilpailuja, että lakkaan murehtimasta mennyttä ja pelkäämästä tulevaa. Siirtäisin pelon pois mielestäni ja uskaltaisin olla vahva ja tekisin lavalla vain parhaani. Ja minä onnistuin itseni psyykkaamisella! Lavalla nautin esiintymisestä ja minulla oli mitä parhain fiilis.

Olin saanut kuntoani kiristettyä alas kilon viikon aikana, vaa'an näyttäessä lauantaiaamuna 59,8 kilon lukemaa. Jess! Alin lukema kymmeneen vuoteen, silti lihasmassaa varmasti enemmän kuin tuolloin ;-). Varmuuden vuoksi, jotten vain olisi jäänyt lavalle liian suureen ja pehmeään kuntoon, vedin viikon todella alhaisilla hiilareilla aina lauantaille asti. Kisapäivänäkin tankkasin todella maltilla, kevyesti riisikakuilla, Nutellalla ja parilla banaanilla. Ennen lavalle menoa hieman tuhdimpaa hiilaripommia, siinä kaikki. Lihakseni olivat pienet, mutta kunto kuitenkin kuivempi.

Nyt on noin 6 viikkoa aikaa kiristellä vielä pari kiloa pois, jotta EM:issä seison lavalla vieläkin kuivempana ja tiivistettynä versiona. Pieniä muutoksia tulee varmasti lavaolemukseeni- hiukset ylös, jotta leveä hartialinjani tulee paremmin esiin, eikä katoa vaaleiden hiuksien varjoon, sekä etuposen harjoittelua ja viilausta, jotta vatsalihakseni eivät katoaisi rintakehän ylijännittämisen johdosta. Loput onkin sitten pelkkää dieettiä ja kovaa treeniä :-).

2 kommenttia:

  1. Huippu suoritus! Onnea! Ja hyvä teidän joukkue sekä hurrrrrjasti tsemppiä tulevaan kuuden viikon koitokseen!

    VastaaPoista
  2. Hyvä Erika, nyt vaan valtava tsemppi päälle, ja EM-kisoissa olet maailman luokan kunnossa. Nyt jo rakenteesi on sitä, ehkäpä ainoana suomalaisista.

    VastaaPoista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.