SPONSORED BY

sunnuntaina, lokakuuta 31, 2010

Cing cing!

Pitkältä tuntuvien ja pimeiden iltojen pelastus on ollut ystävät, joiden kanssa on voinut viettää aikaa ja jakaa ajatuksia hyvän ruuan ja pienimuotoisen herkuttelun säestämänä. Tätä ei tullut kovin usein harrastettua kuluvana vuonna, sillä olin dieetillä marraskuusta syyskuuhun. Muistan eräänkin kerran maaliskuulta kun Jarmo ja Vilma kävivät meillä kylässä. Minulla oli omat kanafileet kahvipöydässä ja vieraiden nauttiessa jäätelöä, pullia, keksejä ja loput minun joulusuklaista, minä poljin vieressä kuntopyörällä tuplaverkkareissa. Mutta nyt vahinko on otettu takaisin ja olen saanut nauttia yhdessäolosta ja ruuasta ilman mitään rajoituksia. Niin ja tätä iloa kestääkin muuten vielä tasan tämän päivän, sillä huomenna siirryn taas tutulle puhtaan ruuan ja laskettujen kaloreiden dieetille.


Malja ystäville! Lasilliset hyvää kalifornialaista punaviiniä ja kiinalaista ruokaa lautasilla, mmm!




Joskus väärinpäin on oikein. Mielestäni paras massankasvattaja olkapäille on olkapääprässissä tehtävä liike, jossa parhaimman tuntuman saan kun teen laitteessa selkänojaan päin istuen. Kinesioteipit ovat hartioissa viemässä viikon aikana kertyneiden harjoitusten aiheuttamia rasituskipuja ja jäykkyyksiä. Ja hyvin toimivat, jo yön yli nukuttua kipu ja kirraus on tiessään!

Treeneihini olen ottanut muutenkin paljon uusia liikkeitä, esimerkiksi yhdistelmiä parista-kolmesta tutusta liikkeestä, jotka suoritan aivan uudessa kulmassa. Innovatiivista, ettenkö sanoisi! Nämä muistuttavat varmaan paljonkin kamppailulajeissa tehtäviä lihaskuntoharjoitteita, mutta ovat minulle aivan uusia. Saan hyvin sykkeen ylös ja rasitettua koko kroppaa. Treeniin kuuluu myös perus voima- ja massaliikkeitä sekä eristäviä liikkeitä, joilla väsytän lihakset ensin. Sekoitan siis eri tekniikoita ja pidän eripituisia palautuksia sarjojen välillä (kaikkea väliltä triplasarjoja, supersarjoja, 30sek palautuksella tai hieman pidemmällä, välttäen kuitenkin pitkiä taukoja) yhden treenin aikana, sen sijaan että treenaisin yhden viikon tietyllä tavalla ja toisen viikon toisella tavalla jne. Kaikki toistot liikkuvat 6-15 välillä, mutta jaloille löytyy esimerkiksi hack-kyykky, jossa teen etureisille 20 toistoa ja ylikin.
Sprinttitreenin lisäksi treenaan viikon aikana olkapäät ja kahdesti, kertaalleen selän, rinnan ja käsivarret sekä keskivartalon. Jalat käyn läpi joko palauttavasti tai jos olen juoksutreeneistä palautunut kolmessa päivässä, niin ihan normaalin salitreenin, kohdistaen pakaroihin ja takareisiin. Vatsat ja kyljet saavat tuta myös sprinttitreeneissä, joten minulla on onni ja autuus kulkea keskivartalo enemmän tai vähemmän kipsissä melkein koko viikon :-).
Minun täytyy kyllä kiittää sponsoriani tähän loppuun. Kaiken treenaamisen ja kilpailuihin valmistautumisen keskellä osaa arvostaa saamaansa tukea ja laadukkaita tuotteita.
Onneksi on Wrange, joka pukee minut treeneihin ja täyttää urheilijan lisäravinne-tarpeet!
Minun ei tarvitse kuin treenata. Ja nauttia :-).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.